Przedszkolaki z miasta uczą się ekologii – jak dbają o naszą planetę?
Świdnica stawia na ekologię w edukacji przedszkolnej, inwestując w nowoczesne metody nauczania. Dzięki wsparciu finansowemu w wysokości ponad 2,1 miliona złotych, siedem przedszkoli w mieście zyska nowe możliwości, które mają na celu rozwój dzieci w obszarze ekologii oraz integracji sensorycznej.

Nowe możliwości dla przedszkoli w Świdnicy

W ramach innowacyjnego programu edukacyjnego, przedszkola miejskie numer 1, 3, 4, 6, 14, 15 oraz 16 w Świdnicy będą mogły wprowadzić szereg atrakcyjnych zajęć dla blisko 500 dzieci. W okresie od września 2025 roku do czerwca 2026 roku, dzieci będą uczestniczyć w zajęciach związanych z ekologią, a także w terapiach i integracji sensorycznej. Środki pozyskane na ten cel umożliwią także zakup nowoczesnego sprzętu edukacyjnego oraz remont pomieszczeń przedszkolnych. W ramach programu, przedszkola zostaną wzbogacone o nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym interaktywne podłogi, zestawy Google Virtual Reality oraz różnorodne zestawy LEGO. Dodatkowo, placówki zyskają specjalistyczny sprzęt, taki jak ścianki sensoryczne i interaktywne tablice, które wspomogą pracę logopedów. W planach jest także utworzenie przestrzeni do zajęć na świeżym powietrzu, co z pewnością przyczyni się do lepszego kontaktu dzieci z naturą.

Inwestycje w rozwój nauczycieli i dzieci

W ramach tego projektu, 14 nauczycieli z przedszkoli weźmie udział w szkoleniach, które pozwolą im na zdobycie nowych kwalifikacji i umiejętności w zakresie nowoczesnych metod pracy z dziećmi. Jak podkreśla Beata Moskal-Słaniewska, prezydent Świdnicy:
- Dzięki tym inwestycjom, przedszkola będą mogły lepiej dostosować się do wymagań współczesnej edukacji, wspierając jednocześnie zdrowie, dobrobyt psychiczny, kreatywność i umiejętności społeczne dzieci. Ponadto nauczyciele zyskają nowe kwalifikacje, które przełożą się na wzrost jakości prowadzonych zajęć.
Dostosowanie pomieszczeń przedszkolnych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to kolejny krok w stronę bardziej inkluzyjnej edukacji. Ogrody sensoryczne, które powstaną w przedszkolach, będą miały na celu stymulowanie zmysłów dzieci, co z pewnością wpłynie na ich rozwój oraz pobudzenie ekologicznego podejścia do otaczającego świata.

Ekologiczne centra edukacji w Świdnicy

Wprowadzenie przedszkolnych centrów edukacji ekologicznej to innowacyjny krok, który ma na celu nie tylko rozwój dzieci, ale także ich edukację w zakresie ochrony środowiska. Dzięki nowym metodom nauczania, dzieci będą mogły lepiej zrozumieć znaczenie ekologii i zrównoważonego rozwoju. Warto zadać sobie pytanie, jak te zmiany wpłyną na przyszłość najmłodszych mieszkańców Świdnicy? Inwestycje w edukację przedszkolną w Świdnicy to krok w stronę nowoczesności i zrównoważonego rozwoju, który z pewnością przyniesie korzyści zarówno dzieciom, jak i całej społeczności lokalnej.
Na podst. Urząd Miejski