Jak promować lokalny biznes w internecie?

Firma, która działa jedynie lokalnie powinna przede wszystkim zadbać o to, aby na początek stworzyć atrakcyjną i czytelną witrynę firmową. To miejsce do którego będą trafiać z innych portali użytkownicy zainteresowani ofertą przedsiębiorstwa. Ważne jest więc to, aby szata graficzna zachęcała do zaznajomienia się z pełną ofertą firmy. Jak więc skutecznie promować własne przedsiębiorstwo?

Katalogi firm

Katalog ze spisem firm to doskonały wybór dla firm, które działają w ograniczonym zasięgu do województwa lub miasta. Katalogi firmowe mają to do siebie, że można w nich znaleźć przedsiębiorstwa według określonych parametrów, w przejrzystych kategoriach. Znalezienie właściwej firmy jest więc bardzo proste. Potencjalny klient otrzymuje informacje o lokalizacji firmy, stronie internetowej oraz krótki opis związany z jej działalnością. Po kliknięciu w link jest przekierowywany do strony przedsiębiorstwa.

Portal ogłoszeniowy

Lokalna firma powinna rozważyć zamieszczenie dużej ilości ofert na różnego rodzaju portalach ogłoszeniowych. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest to, że niektóre portale pozwalają na darmowe umieszczenie ofert, a płatną opcją jest ich wyróżnienie. Można też z powodzeniem w treści ogłoszenia umieścić link odsyłający do strony firmowej. Należy jednak pamiętać, aby regularnie odpowiadać na pojawiające się pytania klientów, które trafiają do skrzynki odbiorczej na portalu ogłoszeniowym.

Reklama na Facebooku

Płatna reklama na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych, czyli na Facebooku cieszy się od lat nieustającym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Ogromną zaletą jest przede wszystkim to, że można w łatwy sposób zdefiniować grupę docelową – określić na przykład wiek, wykształcenie, zainteresowania oraz to czy taka osoba mieszka na stałe w wybranej przez nas lokalizacji. Tak precyzyjne zdefiniowanie odbiorców pozwala na większą efektywność tak stworzonej kampanii reklamowej.