Świdnicki pomysł na krakowskim hackathonie


Świdnica znalazła się w gronie 4 miast, których pomysły będą realizowane w trakcie HackYeah w Krakowie, czyli największego hackathonu w Europie. Wydarzenie odbędzie się w dniach 29.09-01.10 w Tauron Arenie. W ramach zadania Programuj Miasta z GovTech by PFR zespoły zmierzą się z realnymi wyzwaniami polskich miast, tworząc innowacyjne narzędzia wspierające nowoczesną edukację i pozwalające rozwijać kompetencje przyszłości.

Blisko 3500 programistów weźmie udział w wydarzeniu i zmierzy się z pomysłami 4 polskich miast. Miasto Świdnica postawiło przed nimi zadanie stworzenia platformy korelacji zawodów proponowanych przez szkolnictwo zawodowe w regionie, a potrzebami kadrowymi pracodawców.

- W Świdnicy, jak i innych polskich miastach wstępuje zjawisko emigracji młodych i najbardziej przedsiębiorczych mieszkańców, brak współpracy lokalnej społeczności. Zgłoszony przez nas pomysł jest rozszerzeniem oferty dla uczniów świdnickich szkół, którzy od kilku lat biorą udział w projekcie „Zostańcie z nami”. Pomagamy im wybrać ścieżkę kariery zawodowej i pokazujemy, jakie możliwości dają świdnickie firmy – mówi Szymon Chojnowski, zastępca prezydent Świdnicy.

Platforma ma wesprzeć rozwój kariery zawodowej młodzieży oraz zapewnić lokalnym przedsiębiorcom wykwalifikowaną kadrę. Programiści otrzymają dane szkół, przedsiębiorców, instytucji i fikcyjne profile potencjalnych użytkowników. Z rozwiązania będę mogły skorzystać samorządy świadomie zarządzające oświatą i relacjami ze światem biznesowym, dyrektorzy placówek oświatowych wraz z ich uczniami, czy lokalni przedsiębiorcy.

Najlepsze 4 zespoły otrzymają nagrody o łącznej wartości 140 tysięcy złotych, a zwycięskie projekty zostaną przetestowane w miastach.

Miasto Kutno zgłosiło wyzwanie stworzenia systemu pozwalającego ocenić jakość kształcenia w danej jednostce oświatowej w stosunku do faktycznie poniesionych nakładów finansowych. Kołobrzeg poszukuje rozwiązania, które będzie wspierać w budowaniu społeczności osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym, w środowisku i projektach oraz strukturach, wzorowanych na akademickich, w szczególności współpracy z małym i większym biznesem. Natomiast Stargard chce umożliwić uczniom szkół ponadpodstawowych nabycie kompetencji i wejście na rynek IT poprzez stworzenie aplikacji do nauki oraz prezentacji projektów młodych low code/no code developerów.