Co to jest optymalizacja SEO?

Jesteś właścicielem strony internetowej? Prowadzisz sprzedaż online? Musisz dowiedzieć się, czym jest optymalizacja SEO. Ten niepozorny proces może diametralnie wpłynąć na rozwój Twojej firmy. Dobra optymalizacja SEO pomoże Ci zwiększyć ruch na stronie, a co za tym idzie, poprawić wskaźniki sprzedaży. Czym jest optymalizacja SEO, na czym polega i jakie działania wchodzą w jej zakres? Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu!

Czym jest optymalizacja SEO i na czym polega?

Sam skrót SEO to Search Engine Optimization, czyli optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. W skład takiej optymalizacji wchodzi zestaw działań, które wpływają pozytywnie na widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach.

Właściciele witryn, którzy chcą pozycjonować się wysoko w wynikach wyszukiwania, muszą przeprowadzić proces optymalizacji SEO na swojej stronie internetowej, a także podjąć działania SEO poza samą witryną, czyli działania off-page. Jest to konieczny krok, bez którego wszelkie inne zabiegi mogą nie przynieść żadnych skutków. Można więc powiedzieć, że odpowiednio przeprowadzona optymalizacja SEO strony internetowej jest jej fundamentem. Tego, jakie działania wchodzą w skład optymalizacji SEO, dowiesz się w dalszej części artykułu.

Co to jest optymalizacja SEO i co się na nią składa?

Z czego składa się podstawowa optymalizacja SEO?

Podstawowy podział czynników wpływających na widoczność strony w wyszukiwarkach, to podział na działania off-page oraz działania on-page. Co to oznacza? Działaniem off-page określa się budowanie popularności strony, czyli tworzenie bazy linków udostępnionych na zewnętrznych stronach WWW, które prowadzą bezpośrednio do naszej witryny. Działania on-page dotyczą przede wszystkim treści i elementów zawartych w obszarze witryny, ale też aspektów technicznych danej strony internetowej. Na czym polegają konkretne działania wchodzące w skład optymalizacji SEO?

  • optymalizacja treści na stronie

Treści na stronie internetowej są bardzo istotne pod względem optymalizacji SEO. Dobierając i tworząc teksty na swoją witrynę, powinieneś przestrzegać kilku reguł, między innymi:

  • używać nagłówków H1, H2, H3, które porządkują tekst,
  • używać słów kluczowych, w sposób naturalny, nienarzucający się odbiorcy,
  • pisać wyczerpująco,
  • stosować pogrubienia, wypunktowania i dodawać grafiki.
  • zoptymalizować metadane

Meta title i meta description to tytuł i opis witryny na karcie strony w przeglądarce. Dzięki nim, odbiorca wie, co znajdzie na stronie. Metadane powinny zawierać słowa kluczowe i zachęcać odbiorcę do odwiedzenia witryny.

  • linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne umożliwia odbiorcy przenoszenie się z jednej podstrony na drugą, w obrębie jednej strony internetowej, a także pomaga robotom wyszukiwarki zrozumieć strukturę witryny. Tak jak w przypadku linków przekierowujących, warto zadbać o to, aby linki wewnętrzne prowadziły do poprawnych stron.

  • optymalizacja grafik

Strona internetowa, którą zdobią zdjęcia i grafiki, może wczytywać się dłużej niż strony z samym tekstem, dlatego istotne jest, aby zdjęcia były odpowiednio skompresowane. W ten sposób, nie będą zajmowały dużo miejsca, co przyspieszy proces ładowania strony. Dodatkowo, każde zdjęcie powinno posiadać swój opis ALT. Taki opis powinien dokładnie oddawać to, co przedstawia zdjęcie, dzięki czemu roboty Google poznają tematykę strony.

  • optymalizacja adresów URL

Adresy URL strony internetowej powinny jak najlepiej opisywać to, co odbiorca będzie mógł na niej znaleźć. Adres URL, zgodnie z zasadami SEO, nie powinien zawierać polskich znaków i przekraczać 100 znaków.

  • optymalizacja linków i przekierowań

Wszystkie linki, które zawarte są na danej witrynie, powinny działać i prowadzić do odpowiednich stron. Należy na bieżąco sprawdzać, czy przekierowania nie prowadzą do stron 404, które negatywnie wpływają na odbiór naszej strony przez użytkowników i robotów wyszukiwarek.

  • optymalizacja pod kątem responsywności i prędkości ładowania strony

Odbiorcy coraz częściej korzystają z urządzeń innych niż komputer. Wszystkie urządzenia różnią się wymiarami wyświetlacza, więc niezwykle istotne jest, aby witryna była responsywna. Co to oznacza? W skrócie, strona internetowa powinna dostosowywać się do urządzenia odbiorcy, co wpływa pozytywnie na doświadczenia użytkownika (UX). Witryna powinna także szybko się ładować, ponieważ odbiorca, który już na samym początku będzie musiał czekać na załadowanie się pewnych elementów strony, opuści ją i przejdzie do konkurencji.

  • zapewnienie bezpieczeństwa witryny

Zapewnienie bezpieczeństwa witryny polega na wdrożeniu certyfikatu SSL, który gwarantuje poufność i chroni dane przesyłane w obrębie witryny. Strony internetowe posiadające certyfikat SSL budzą większe zaufanie wśród odbiorców, a wyszukiwarki pozycjonują wyżej strony, które są bezpieczne.

Ponadto, budowanie widoczności strony w Google uzupełniają działania poza witryną. Należy do nich przede wszystkim link building, czyli pozyskiwanie linków z wartościowych i zaufanych źródeł. Strony, które mają mocny profil linkowy, są lepiej oceniane przez wyszukiwarkę.

Czy moja strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem SEO?

Nie posiadając podstawowej wiedzy na temat SEO, z trudem przyjdzie Ci samodzielna ocena Twojej witryny. Możesz pominąć istotne elementy lub nie zauważyć nawet tych najbardziej oczywistych błędów. Podejmując się współpracy z agencją marketingową WeNet, otrzymasz darmowy audyt SEO, który pozwoli Ci określić, co należy poprawić i zmienić na Twojej stronie internetowej. W ramach audytu otrzymasz:

  • wszechstronną analizę i ocenę strony,
  • przyjazną i intuicyjną prezentację danych,
  • gotowe wskazówki w formie zestawu podpowiedzi,
  • niezbędny wstęp do podjęcia działań, w celu wzmocnienia pozycji w Google.

Podjęcie się audytu SEO to świetny, pierwszy krok w drodze do poprawienia widoczności swojej witryny. Wejdź już dziś na Wenet.pl i zamów darmowy audyt SEO. Po wykonanym audycie, agencja marketingowa może przeprowadzić dla Ciebie proces optymalizacji SEO, a Ty będziesz mógł cieszyć się dużym ruchem na stronie i poprawą wskaźników sprzedaży!