PRZEMYŚL TO DWA RAZY, zanim klikniesz w przesłany link, który ma usprawnić transakcję. TO MOŻE BYĆ OSZUSTWO!!!! Chwila nieuwagi oraz chęć szybkiej sprzedaży swoich rzeczy, może skończyć się utratą oszczędności na rachunku bankowym. Do świdnickiej komendy zgłosiła się kolejna osoba, która została oszukana w trakcie transakcji internetowej. Zamiast otrzymać wpłatę 650zł na swoje konto, straciła 1800 złotych. Ponownie zwracamy się z apelem o rozwagę i ostrożność w trakcie internetowych transakcji.

Do świdnickiej komendy zgłosiła  się 26-latka, który została  oszukana w trakcie transakcji internetowej.

Kobieta  wystawiła  do sprzedaży na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych telefon komórkowy za kwotę 650 zł. 

Na odzew zainteresowanego nie trzeba było długo czekać, bo już po godzinie odezwała się osoba chętna, by zakupić wystawiony telefon. Osoba sprawiała wrażenie bardzo zainteresowanej i dlatego by wszystko trwało jak najszybciej  wysłała link, żeby 26-latka mogła odebrać pieniądze za towar.

Link wydawał się na tyle wiarygodny, że sprzedająca otworzył go. Pojawiły się ikony banków, wiec 26-latka nieświadoma oszustwa wybrała swój bank. Następnie uzupełniła formularz  - wpisujac tam login i hasło do bankowości elektroniznej,  niestety spowodowało to, że przestępcy uzyskali dostęp do konta bankowego kobiety oraz zgromadzonych  tam środków. Przestępcy bez żadnej zwłoki zalogowali sie na koncie kobiety i wygeneroali 2 kody BLIK, a następnie wypłacili pieniądze z jej knta.   Gdy 26-latka zalogowała  się na swoje konto, okazało się, że ktoś dokonał  wypłaty z jej konta  łącznie na kwotę 1800 złotych.

Świdniccy policjanci po raz kolejny apelują o rozwagę w trakcie operacji bankowych. Pamiętajmy też, żeby nie podawać loginów i haseł swojej bankowości elektroniczej! Apelujemy o nie "klikanie" w każdy nadesłany link.  To może być oszustwo!!!!

PAMIĘTAJMY! Mechanizm przestępstwa polega na tym, że oszuści udają osoby zainteresowanie zakupem przedmiotów wystawionych na serwisach internetowych. Istotne, że kontakt ze sprzedającym nawiązują najczęściej za pośrednictwem popularnego komunikatora lub e-maila, a nie samej platformy sprzedażowej. By sprawić wrażenie bardzo zainteresowanych zakupem towaru, często prowadzą obszerną korespondencję, szczegółowo wypytując o sprzedawany produkt. Finalizując transakcję podsyłają spreparowany link, który ma służyć do przyjęcia płatności przez sprzedającego. Link przenosi nas na stronę, gdzie wymagane jest podanie kompletnych danych karty płatniczej i jej posiadacza lub proszą o autoryzowanie transakcji kodem otrzymanym z banku. Jeśli to zrobimy, oszust wejdzie w posiadanie wszystkich naszych danych, które są mu niezbędne do wykonywania transakcji na naszym rachunku banków.

Oficer Prasowy KPP Świdnica
mł. asp. Magdalena Ząbek