Oszukana przy sprzedaży na OLX. Straciła oszczędności po fałszywej stronie

Na komendę zgłosiła się 39-latka, która po wpisaniu danych na podrobionej stronie i przekazaniu kodów BLIK straciła swoje oszczędności. Świdniccy policjanci apelują o ostrożność podczas kupna i sprzedaży w sieci.
- Świdnica przyjmuje zgłoszenie o oszustwie przy sprzedaży
- Funkcjonariusze opisują mechanizm oszustwa i ostrzegają
Świdnica przyjmuje zgłoszenie o oszustwie przy sprzedaży
Do Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy zgłosiła się 39-letnia mieszkanka powiatu. Na portalu ogłoszeniowym wystawiła komplet sztućców za 550 zł. Po kontakcie na czacie kupujący poprosił o adres e-mail. Na podany adres przyszła wiadomość z linkiem do rzekomego systemu płatności.
Kobieta weszła na stronę i w celu „potwierdzenia tożsamości” podała login i hasło do bankowości internetowej, numer PESEL oraz informację o stanie konta. Następnie przez telefon rozmówczyni poprosiła o kody BLIK. Poszkodowana przekazała łącznie 11 kodów. W efekcie nie doszło do sprzedaży, a z konta zniknęła kwota 3 000 zł.
Funkcjonariusze opisują mechanizm oszustwa i ostrzegają
Świdniccy policjanci wskazują, że oszuści często kierują komunikację na zewnętrzne linki i tworzą presję czasu, by skłonić do pochopnych działań. Funkcjonariusze przypominają, że portale sprzedażowe ani banki nie żądają podawania loginów, haseł, numeru PESEL ani kodów BLIK w celu zawarcia transakcji. Komenda Powiatowa Policji w Świdnicy zaleca: nie klikać podejrzanych linków, zawsze weryfikować adres strony oraz nie działać pod presją rozmówcy. Informację o zdarzeniu przekazała asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy KPP Świdnica.
na podstawie: KPP Świdnica.
Autor: krystian