Fałszywy kurier i link do banku. 18-latek oszukany przy sprzedaży części

Młody sprzedawca kliknął w przesłany link do rzekomej firmy kurierskiej i podał kod BLIK. Po chwili rozmówca się rozłączył, a 18-latek zorientował się, że utracił środki.
- Świdnica - sprzedaż na portalu skończyła się stratą pieniędzy
- Policja przypomina o zasadach przy transakcjach internetowych
Świdnica - sprzedaż na portalu skończyła się stratą pieniędzy
18‑letni mieszkaniec powiatu świdnickiego zgłosił się do Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy po utracie pieniędzy podczas sprzedaży części motocyklowych. W ogłoszeniu na jednym z popularnych portali wystawił rzecz za 200 zł. Osoba podszywająca się pod kupującego poprosiła o dane kontaktowe i adres oraz zaproponowała wysyłkę kurierem po wcześniejszej wpłacie, deklarując też opłacenie kosztu przesyłki.
Sprawca przesłał komunikatorem grafikę z logo firmy kurierskiej i e‑mail rzekomo od firmy, zawierający link do potwierdzenia transakcji. Sprzedawca kliknął w link i zalogował się do bankowości internetowej. Następnie zadzwonił rzekomy „pracownik banku” i zażądał zatwierdzenia limitu wypłat dla firmy kurierskiej w wysokości 1000 zł. Mężczyzna podał kod BLIK. Po rozłączeniu okazało się, że padł ofiarą oszustwa.
Policja przypomina o zasadach przy transakcjach internetowych
Komenda Powiatowa Policji w Świdnicy apeluje o ostrożność przy sprzedaży przez internet. Funkcjonariusze wskazują, by nie klikać linków od nieznanych osób, zwłaszcza prowadzących do logowania w banku lub na stronach kurierskich. Zalecają też, by nie podawać kodów BLIK ani danych do bankowości osobom, których nie zna się osobiście. Policja przypomina o czytaniu regulaminów platform sprzedażowych i korzystaniu wyłącznie z oficjalnych komunikatorów serwisu.
Informacje przekazała asp. Magdalena Ząbek, Oficer Prasowy KPP Świdnica.
na podstawie: Policja Świdnica.
Autor: krystian