Mężczyzna z powiatu świdnickiego stracił 1 tys. zł po przesłaniu kodu BLIK

Do komisariatu w Jaworzynie Śląskiej zgłosił się 20-latek, który po wymianie wiadomości przez komunikator przesłał oszustom dwa kody BLIK i stracił 1 000 zł. Policja prowadzi postępowanie i apeluje o ostrożność przy przekazywaniu kodów.
- Zgłoszenie w Jaworzynie Śląskiej i przebieg oszustwa
- Policja ze Świdnicy przestrzega i podaje zalecenia
Zgłoszenie w Jaworzynie Śląskiej i przebieg oszustwa
Do Komisariatu Policji w Jaworzynie Śląskiej zgłosił się 20-letni mieszkaniec powiatu świdnickiego. Według ustaleń funkcjonariuszy mężczyzna otrzymał w aplikacji Messenger wiadomość rzekomo od wujka z prośbą o opłacenie zamówienia na Allegro. Wysłał wygenerowany kod BLIK, a po krótkim czasie podał kolejny kod na prośbę nadawcy. Następnie konsultant banku poinformował go o wykonanej wypłacie z konta. Strata wyniosła 1 000 zł.
Policja ze Świdnicy przestrzega i podaje zalecenia
Oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy asp. Magdalena Ząbek przypomniała, że oszuści często przejmują konta na portalach społecznościowych i podszywają się pod bliskich. Policja zaleca, by przed przekazaniem kodu BLIK zadzwonić do osoby, która rzekomo prosi o pomoc, oraz by nie udostępniać kodów ani danych do bankowości elektronicznej.
na podstawie: Policja Świdnica.
Autor: krystian