Czym jest optymalizacja strony internetowej?

Definicja pozycjonowania stron www jest znana większości osób będących właścicielami sklepów czy też blogów w wirtualnej rzeczywistości. Korzystanie z usług agencji SEO stało się powszechną czynnością, którą przedsiębiorcy wliczają w podstawowe koszty utrzymania swoich działalności.

Zabiegów służących do promocji strony jest wiele. Począwszy od prowadzenia social mediów, przez wysyłanie newsletterów, aż po zakup reklamy metodą CPC czy pozycjonowanie. Chcąc wybrać ostatnią z metod, należy zapoznać się z takimi terminami jak audyt, link building oraz optymalizacja.

Audyt SEO - do czego służy?

Audytem określa się zbiór wytycznych, które należy wprowadzić na stronie internetowej w celu zwiększenia ruchu na stronie. Wbrew pozorom, nie są w nim określone tylko kwestie techniczne i wizualne, ale również te określające użyteczność i promocję.

Elementami zawartymi w audycie powinny być analizy:

  • parametrów technicznych (hosting oraz kod źródłowy)
  • wizualne
  • linków zewnętrznych i słów kluczowych
  • konkurencji
  • metadanych

Oprócz tego, często zawiera się tam różne sugestie na temat dalszego prowadzenia witryny oraz wskazówki, mające na celu poprawę wydajności.

Optymalizacja pod kątem pozycjonowania

Po stworzeniu audytu, agencje przystępują do optymalizowania strony. Jest to realizowanie wytycznych określonych w audycie w taki sposób, który jak najlepiej przygotuje daną witrynę pod dalsze działania promocyjne. Jedną z ważniejszych czynności jest wprowadzanie metadanych. Odpowiadać mają one słowom kluczowym, podlegającym później procesowi linkowania zewnętrznego.

Następnym punktem jest stworzenie przyjaznych adresów URL. Są to adresy składające się z logicznie brzmiących, ułożonych wyrazów, a nie ciągu nieuporządkowanych znaków. Przykładowo, w przypadku posiadania agencji SEO, świadczącą usługi we Wrocławiu, nasz adres URL będzie wyglądać tak: https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-wroclaw

Optymalizować można również treści oraz grafiki. W momencie, gdy na stronie występują sporo ważące obrazki lub gify, konieczne jest zmniejszenie ich rozmiaru bądź usunięcie. Wpływa to w dużym stopniu na prędkość ładowania strony. Ponadto ważne jest pozbycie się błędów takich jak error 404 oraz tworzenie plików, które przysłużą się do zwiększenia klikalności witryny.

Optymalizowanie pod urządzenia mobilne

Optymalizowanie pod urządzenia mobilne

Jak wiadomo, optymalizacja strony internetowej jest wykonywana nie tylko ze względu na pozycjonowanie, ale również przez pryzmat zwiększenia użyteczności i wygody podczas korzystania. Choć urządzenia mobilne opanowały już niemal cały świat, to wciąż istnieją witryny internetowe, które przystosowane są tylko do komputerów stacjonarnych. Aktualnie, najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie dwóch osobnych szablonów dla urządzeń stacjonarnych i przenośnych. Można również skorzystać z usługi tworzenia strony responsywnej, lecz niekiedy ta metoda zawodzi, gdyż strona potrafi się rozjeżdżać.

Oprócz optymalizacji wizualnej, dla urządzeń mobilnych sprawdzi się również przystosowanie witryny do wyszukiwania głosowego. Jest to metoda coraz częściej stosowana przez użytkowników, gdyż oszczędza ona sporo czasu.

Aby dowiedzieć się więcej o optymalizacji strony pod wyszukiwanie głosowe, warto zajrzeć do artykułu przygotowanego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/wyszukiwanie-glosowe-optymalizacja-strony