Kolejna osoba została oszukana przy zakupie opału na zimę. W czwartek policjanci z Komisariatu w Strzegomiu przyjęli zgłoszenie od 54-letniej mieszkanki naszego powiatu, która padła ofiarą oszustów. 54-latka wpłaciła blisko 700 złotych zaliczki za pellet, jednak zamówiony towar nigdy do niej nie dotarł. Świdniccy policjanci przestrzegają przed super okazjami przy zakupie opału na zimę.



Przestępcy wykorzystują każdą okoliczność. Obok oszustw „na wnuczka”, ”na policjanta”, ”czy na pracownika socjalnego” pojawiają się nowe. Tym razem przestępcy wykorzystują sytuację związaną z opałem.

W dobie wszechobecnych transakcji internetowych, nikogo nie dziwi, że 54-latka wykorzystała wyszukiwarkę aby znaleźć miejsce, gdzie można kupić pożądany produkt, jakim jest opał, niestety została oszukana.

Po wpłaceniu zaliczki za pellet i transport na wskazane konto, kontakt ze” sprzedającym” się urywał. Oczywiście zakupiony opał nie trafił do kupującej.

Dalsze postępowania w tej sprawie prowadzą policjanci z Komisariatu Policji w Strzegomiu.

 

Co możemy zrobić aby nie stać się ofiarą oszustwa?

Na stronie Internetowej Polskiej Rady Pelletu znajdziemy informacje o wiarygodnych producentach tego surowca. Warto korzystać z oficjalnych serwisów.

Natomiast na pewno, nie warto ufać każdemu ogłoszeniu  w popularnych serwisach sprzedażowych publikowanych w Internecie. Osoby, które zamieszczają tego typu oferty, bardzo często robią to po prostu dla szybkiego zysku. Jeśli uda się im kogoś naciągnąć, zwyczajnie urywają kontakt.
 

Ważne!

  • Nie wierzmy we wszystko co przeczytamy! Super oferta, zaniżona cena - to sygnały, które mogą świadczyć, że mamy do czynienia z oszustwem. Sprawdzajmy dokładnie każdą taką ofertę.

  • Korzystajmy ze sprawdzonych portali sprzedażowych.

  • Nie odpowiadajmy na oferty „super okazji”, przesyłane na e-maila. Pod żadnym pozorem nie otwierajmy załączonych w takich wiadomościach linków.

mł. asp. Magdalena Ząbek

Oficer Prasowy KPP Świdnica