W Filii nr 1 odbył się cykl zajęć pod hasłem „Polskie krajobrazy”, który zyskał uznanie wśród uczniów klas I – IV ze Szkoły Podstawowej Nr 105 i Szkoły Podstawowej Nr 6. Spotkania te nie tylko przybliżyły dzieciom geografię i przyrodę naszego kraju, ale także zachęciły je do twórczej ekspresji.
- Odkrywanie Polski poprzez sztukę i literaturę
- Międzynarodowy Dzień Jeża jako inspiracja do nauki o faunie
- Zaangażowanie dzieci w aktywności edukacyjne
Odkrywanie Polski poprzez sztukę i literaturę
Cykl zajęć „Polskie krajobrazy” miał na celu nie tylko naukę, ale również rozwijanie kreatywności wśród młodych uczestników. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w warsztatach plastycznych, gdzie na mini sztalugach tworzyli barwne krajobrazy, które odzwierciedlały piękno otaczającego ich świata. Dzięki temu, dzieci mogły nie tylko poznać różnorodność polskiej przyrody, ale także wyrazić swoje emocje i spostrzeżenia poprzez sztukę.
Międzynarodowy Dzień Jeża jako inspiracja do nauki o faunie
Warto zaznaczyć, że podczas jednego z spotkań, które zbiegło się z Międzynarodowym Dniem Jeża obchodzonym 10 listopada, dzieci miały możliwość zgłębić temat dzikich zwierząt żyjących w Polsce. Uczestnicy zajęć z zapałem tworzyli kolorowe jeżyki z papieru oraz mięciutkie modele z włóczki. Tego typu aktywności nie tylko rozwijają zdolności manualne, ale także uczą dzieci empatii wobec zwierząt oraz ich roli w ekosystemie.
Zaangażowanie dzieci w aktywności edukacyjne
Spotkania w Filii nr 1 cieszyły się dużym zainteresowaniem, co potwierdziło zaangażowanie dzieci w zajęcia. Mali artyści wykazali się nie tylko pomysłowością, ale również chęcią do nauki i współpracy. Takie inicjatywy są niezwykle ważne, ponieważ rozwijają w dzieciach pasję do odkrywania świata, a także umiejętności społeczne. Edukacja poprzez sztukę i zabawę tworzy solidne fundamenty dla przyszłych pokoleń, które będą odpowiedzialne za ochronę naszej przyrody i kultury.
Na podst. MBP w Świdnicy