Podszyła się pod teściową przez Messengera. Kobieta straciła ponad 1 600 zł

1 min czytania
Podszyła się pod teściową przez Messengera. Kobieta straciła ponad 1 600 zł

Kobieta otrzymała przez komunikator wiadomość od osoby podszywającej się pod teściową i przelała oszustom dwa kody BLIK. Dopiero po próbie kontaktu głosowego ustaliła, że konto teściowej zostało przejęte. Sprawę zgłoszono do Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

27-latka zgłosiła na policję, że przez aplikację Messenger napisała do niej osoba podająca się za jej teściową z prośbą o opłacenie przesyłki kurierskiej. Nadawca tłumaczył, że nie może w danym momencie sam dokonać płatności.

Kobieta wygenerowała i przekazała oszustowi najpierw kod BLIK o wartości 800 zł, a po informacji, że płatność nie przeszła, przesłała kolejny kod. W sumie straciła ponad 1 600 zł.

Po krótkim czasie poszkodowana próbowała skontaktować się z teściową przez komunikator i nie uzyskała odpowiedzi. Następnie zadzwoniła tradycyjnie i usłyszała, że konto teściowej zostało przejęte, a ktoś podszywa się pod nią, wysyłając prośby o pomoc finansową.

Sprawę przyjęli funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy. Policja apeluje o weryfikowanie próśb o przekazanie pieniędzy przy użyciu innego kanału komunikacji - najlepiej rozmowy telefonicznej.

“Pamiętajmy - zachowajmy czujność, bo chwila nieuwagi może kosztować nas utratę oszczędności.” - asp. Magdalena Ząbek, Oficer Prasowy KPP Świdnica.

na podstawie: KPP Świdnica.

Autor: krystian