Jeszcze jakiś czas temu reklamowano się, rozdając ulotki, wysyłając listy ofertowe, zamieszczając spoty reklamowe w telewizji i wykonując szereg innych czynności mających na celu zyskanie większej popularności. Dziś stosuje się nieco nowocześniejsze metody. W końcu jest internet, a reklama w sieci ma wielką moc. O jednej z nich warto wspomnieć nieco szerzej.

Każdy zasługuje na oczekiwaną popularność

Tak naprawdę nie ma znaczenia, czy jest to strona należąca do firmy świadczącej usługi, czy może sklep internetowy zajmujący się sprzedażą konkretnych produktów. Każdy z tych podmiotów zasługuje na reklamę i dziś ma taką możliwość. Dostępną dla wszystkich reklamą jest Google Ads, znane wcześniej jako AdWords. To nowoczesny sposób reklamowania się w wyszukiwarce Google, a także w wideo na YouTube. Daje widoczność w wynikach wyszukiwania. W wyszukiwarce reklamowana strona pojawia się na pierwszych pozycjach na samej górze lub na dole, ale zawsze na pierwszej stronie. Dzięki temu jest widoczna dla wszystkich, bez względu na to, czy jest pozycjonowana, czy może nigdy nie była. Pod hasłem adwords Warszawa można znaleźć niejedną agencję, która przeprowadzi specjalistyczną kampanię Ads. Warto skorzystać z jej usług, bo mając firmę w dzisiejszych czasach, trzeba koniecznie dbać o jej widoczność w sieci.

Sklep online musi dbać o widoczność

Sklep internetowy musi być dobrze widoczny w sieci z uwagi na to, że tylko w tym środowisku działa. Jeżeli więc potencjalni klienci nie znajdą go właśnie w internecie, to nie dotrą do niego w ogóle. Jest to w pewnym sensie wyzwanie dla ich właścicieli, ale z pomocą specjalistów od seo są w stanie wiele osiągnąć. Oczywiście można wykonać droższe czy tanie pozycjonowanie strony sklepu, ale na pewno nie przyniesie ono natychmiastowych efektów. Na zmiany trzeba czekać kilka tygodni, czasem nawet pół roku i rok. Wszystko zależy od tego, jak dużą konkurencję ma sklep i jakie oczekiwania ma jego właściciel. Poza pozycjonowaniem są jeszcze inne sposoby, dzięki którym promowanie strony w google jest skuteczne i przynosi dużo szybsze efekty. Jest to niewątpliwie kampania AdWords. Wystarczy zarejestrować się, wybrać podstawowe funkcje tego narzędzia, ustalić frazy kluczowe, stworzyć kilkuzdaniowy tekst zachęcający do wizyty w sklepie i opublikować. Można zamieścić też przykuwającą uwagę grafikę. Zamieścić tego rodzaju reklamę może każdy, bo zadanie nie jest zbyt skomplikowane, a Google udostępnia szczegółową instrukcję. Jednak lepiej zlecić je profesjonalistom, którzy mają jednak w tym zakresie dużo większe doświadczenie. Aby reklama została uruchomiona, trzeba ustalić budżet, dzięki któremu strona sklepu zostanie wyświetlona na oczekiwanej pozycji w wyszukiwarce.

Google Ads nie jest zbyt drogą reklamą. Jej koszt zależy od tego, ile kto zamierza na ten cel przeznaczyć. Znana jest od dość dawna, ale po pewnych udoskonaleniach i zmianach w ostatecznej wersji popularność zdobywa na nowo. Warto więc się nią zainteresować, bez względu na to, czy prowadzi się sklep online, czy działalność w innym zakresie. 

Google Ads – najlepsza reklama dla strony czy sklepu?