Jak dobrać słowa kluczowe przy pozycjonowaniu – pomocne narzędzia

Słowa kluczowe są bardzo ważne podczas prowadzenia reklamy SEO. Zobacz, czym dokładnie one są i jak powinno się je dobierać!

Co to są słowa kluczowe?

Termin jak frazy kluczowe albo słowa kluczowe jest powiązany z reklamą w wyszukiwarkach internetowych. Również wykorzystuje je content marketing, czyli marketing treści, a także marketing w mediach społecznościowych.

Słowami czy frazami kluczowymi nazywa się słowa lub wyrażenia, które odzwierciedlają wyszukiwane w internecie treści. Mogą być one zarówno krótsze i ogólne, jak i dłuższe i bardziej szczegółowe.

Wykorzystując reklamę jak SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych, można wtedy dobrać słowa kluczowe tak, aby przyciągnąć dzięki nim na stronę wielu nowych potencjalnych klientów.

Jak dobierać słowa kluczowe?

Gdy planuje się pozycjonowanie stron internetowych, wybór właściwych słów kluczowych jest jedną z pierwszych i bardzo ważnych czynności.

Słowa kluczowe powinny odzwierciedlać to, co znajduje się na stronie internetowej, a także powinny uwzględniać to, co wpisują internauci do wyszukiwarki.

Słowa te mogą mieć zatem zróżnicowaną formę, na przykład jak „pozycjonowanie stron” w przypadku firm SEO, ale również „pozycjonowanie Warszawa”, gdy firma ta działa na stołecznym rynku i tam szuka klientów.

Aby dobór słów kluczowych był efektywniejszy, zaleca się korzystanie z dedykowanych do tego celu narzędzi. Za ich pomocą można wtedy dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe w danym przypadku okażą się najskuteczniejsze i dzięki nim będzie można dotrzeć do wielu internautów.

Pomocne narzędzia do sprawdzania słów kluczowych

Aby prowadzić skuteczniejsze pozycjonowanie stron internetowych, zaleca się zastosowanie narzędzi wspierających reklamę SEO. Dzięki nim można również bardzo łatwo wyszukać potrzebne słowa kluczowe.

Najczęściej do reklamy tego typu wykorzystuje się oferowany przez Google planer słów kluczowych, który prezentuje je wraz z dodatkowymi informacjami, w tym ilością wyszukiwań i trendami wyszukiwań.

Można też wykorzystać inne, płatne oraz darmowe narzędzia, na przykład jak:

  • Senuto
  • AnswerThePublic.com
  • Ahrefs
  • Semstorm
  • Surfer SEO

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe wyszukiwane są najczęściej, a które rzadziej, również można wykorzystać wspomniane wyżej narzędzia.

Za ich pomocą można otrzymać informacje, które słowa będą najbardziej konkurencyjne i najdroższe, a które mają mniejszą konkurencję, dlatego też reklama z nimi będzie związana z niższymi wydatkami.