Rozwój cyfrowych usług publicznych w Świdnicy


We wtorek, 19 września odbyło się spotkanie podsumowujące projekt „Dostawa licencji i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego w ramach zadania pn. „Rozwój cyfrowych usług publicznych w Gminie Miasto Świdnica”. Prezydent miasta, Beata Moskal-Słaniewska wraz z Sekretarzem Miasta, Maciejem Ratajem, i Główną Księgową Urzędu Miejskiego, Elżbietą Zalewską-Kardasz oraz koordynatorami programu z ramienia Urzędu – Magdą Pietrzyk i Robertem Marchewką spotkali się z Januszem Szymurą, prezesem firmy REKORD SI Sp. z o.o., aby omówić efekty dotychczasowych działań i kolejne etapy prac.

Nowe technologie informatyczne w Urzędzie Miejskim w Świdnicy są odpowiedzią na pojawiające się wyzwania związane z cyfryzacją w administracji publicznej. Wdrożony system „Ratusz” to innowacyjne rozwiązanie, które ma na celu ułatwienie i usprawnienie codziennych operacji oraz zapewnienie lepszej obsługi mieszkańcom, w szczególności poprzez rozwój cyfrowych usług. Dzięki w pełni zintegrowanemu systemowi urząd może skuteczniej zarządzać swoimi zasobami, poprawić jakość usług i zwiększyć efektywność administracyjną.

Wprowadzone rozwiązania wspierają obszary związane z podatkami i opłatami lokalnymi, prowadzeniem ewidencji, zarządzaniem dokumentami, elektronicznymi usługami publicznymi a także raportowaniem i analizami. W skład systemu wchodzi także aplikacja mobilna mMieszkaniec, w której zamieszczane są wiadomości o wydarzeniach w mieście, istnieje możliwość zgłoszenia usterki, a także na bieżąco otrzymywania powiadomień o planowanym wywozie odpadów. W najbliższym czasie pojawią się także kolejne funkcjonalności, o których będziemy informować na bieżąco.