Jak pisać skuteczne nagłówki

Jeśli chcesz pisać wysoko pozycjonowane nagłówki, musisz zrozumieć, jak podejść do tego zadania i na jakich słowach kluczowych się skupić aby pozycjonowanie Twojej strony rosło. Burza mózgów to pierwszy krok, gdy chcesz pisać nagłówki o wysokiej pozycji. Należy spisać jak najwięcej pomysłów. Pomyśl o tym, co Twój produkt lub usługa daje klientom, czym zajmuje się Twoja firma, kim jest Twoja grupa docelowa itd. Kiedy masz już listę potencjalnych nagłówków, zbadaj je. Nie chcemy po prostu zapisywać tego, co jako pierwsze przyszło nam do głowy. Chcesz się upewnić, że wybrany przez Ciebie nagłówek ma wysoki potencjał wyszukiwania.

3 wskazówki, jak pisać nagłówki o wysokim pozycjonowaniu

Dobrze dobrane nagłówki są niezbędne jeśli chcesz aby Twoja strona pięła się w górę w wyszukiwarkach. Jest kilka zasad, których warto przestrzegać, aby Twoja ciężka praca jaką jest pisanie tekstów nie poszła na marne:

  • Wykraczaj poza to, co zwykle umieszczasz w nagłówku. Nie masz zbyt wiele miejsca, więc musisz maksymalnie wykorzystać to, co masz. Jeśli jest coś szczególnego w Twoim produkcie lub usłudze, lub coś, co odróżnia Cię od konkurencji, umieść to w nagłówku.

  • Wybieraj słowa akcji i słowa niosące korzyści. Dzięki słowom akcji czytelnik wie, co ma zrobić. Jakie działanie powinien podjąć po przeczytaniu nagłówka? Słowa nacechowane korzyściami pomogą czytelnikowi dowiedzieć się, co z tego wynika dla niego. Jakie korzyści zapewnia Twój produkt lub usługa? I jakie korzyści przynosi klientowi?

  • Używaj liczb. Zaczynaj od liczby i kończ na liczbie. To może być pomocne, ponieważ sprawia, że Twój nagłówek jest bardziej atrakcyjny i lepiej zapada w pamięć.

2 Kluczowe elementy wysoko pozycjonowanego nagłówka

Czy piszesz nagłówki, które są istotne dla Twoich klientów? Czy piszesz dla ludzi, którzy skorzystają z Twojego produktu lub usługi? Jeśli nie, to możesz poprawić trafność swoich nagłówków. Czy Twoje nagłówki są zgodne z tymi ogólnymi zasadami? Nie powinny być zbyt długie (idealne jest około 8-12 słów). Nie powinny być zbyt krótkie (nie powinny składać się tylko z jednego słowa). Powinny być pisane wielkimi literami (nie wszystkie duże lub wszystkie małe litery). Powinny za to być łatwe do przeczytania i zrozumienia. Nie powinny zawierać zbędnego żargonu ani terminologii technicznej. Powinny być łatwe do przeczytania na pierwszy rzut oka, nawet jeśli ktoś przegląda nagłówki w telefonie, będąc w podróży. Dlatego właśnie należy zbadać swoje potencjalne nagłówki. Chcesz ustalić, które z nich będą najskuteczniejsze dla Twojej firmy. Na koniec, mając listę potencjalnych nagłówków, należy wybrać jeden z nich, który zostanie użyty jako nagłówek. Należy wybrać ten, który jest najbardziej atrakcyjny dla czytelników, a także skuteczny pod względem wyszukiwania.